Sen det blev kallare så har jag helt tappat motionsmotivationen, jag känner att jag saknar promenaderna men det har blivit mitt dåliga samvete. Det är väldigt svårt att motivera mig själv att gå ut på kvällen. Jag kommer hem från jobbet vid 17-17.30 varje dag. Vi har sällan ätit middagen klar före 18.30. Då ska tvätt startas och vikas. Läxor förhöras, disk diskas osv. Sen så bör jag sova senast 20.30 för att vakna utsövd. Problemet om jag tar en promenad efter alla sysslor är att jag blir för pigg. Så nu återstår ett alternativ, motionera på morgonen. Jag får helt enkelt ställa väckaren en halvtimme tidigare(att börja med) och stiga upp 3.30 i fortsättningen. Hade tänkt börja med det i morgon men nu är jag uppe på övertid så det får bli på måndag istället. Wish me luck! 

Kommentera

Publiceras ej